Politica de retur
Politica de retur
Conform prevederilor art. 9 din Ordonanța de urgenta 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, consumatorul beneficiaza de o perioada de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanta fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art. 13 alin. (3) şi la art. 14.
Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare este aplicabila persoanelor fizice, care au calitatea de Consumator. Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare nu este aplicabila persoanelor juridice (operatori economici*) / clientilor care nu intrunesc conditiile privind calitatea de consumator* (Confom Legii 449/2003, Art. 2, Lit. a).
*Orice operator economic inregistrat la ANAF in baza unui CUI/CIF, cu exceptia organizatiilor non-profit sau a asociatiilor alcatuite din persoane fizice care nu au ca scop profitul (ex. asociatii de locatari).
Conditii generale pentru retur
Termenii si conditiile prevazute in politica de retur se aplica tuturor bunurilor achizitionate prin Vam Marketplace, cu exceptia bunurilor care se regasesc la punctul 2.4. in "Politica de retur".
Cum returnezi produsele achizitionate:
- Creeaza-ti cont, daca nu ai deja, pe vam-shop.ro, folosind aceeasi adresa de e-mail utilizata in momentul plasarii comenzii.
- Contacteaza vanzatorul(i) care au livat bunurile si specifica in mod clar ce produse doresti sa returnezi.
- Returul nu este gratuit, decat daca vanzatorul mentioneaza acest lucru expres in termenii si conditiile sale.
- Stabiliti impreuna cu vanzatorul(i), compania de curierat rapid agregata de ei, si trebuie sa te asiguri ca produsele vor ajunge la ei in termen de 14 zile calendaristice din momentul in care ai anuntat returul, astfel:
1. Te-ai razgandit:
- Vei primi in cont doar contravaloarea bunurilor achizitionate.
- Costul transportului aferent returului va fi dedus din contravaloarea produselor, in cazul in care vei returna bunurile prin compania de curierat indicata de ei. Daca alegi sa returnezi prin alta firma de curierat, vei suporta taxa de transport aferenta returului.
2. Produs deteriorat / gresit:
a. Iti schimba produsul vanzatorul de la care ai achizitionat bunurile
sau
b. Iti returneaza in cont contravaloarea produsului precum si a taxa de transport aferenta livrarii.
- Costurile de transport sunt suportate integral de catre Vanzator(i) daca bunurile sunt returnate prin compania de curierat indicata de catre ei. In cazul in care alegi sa returnezi prin alta firma de curierat, pentru a putea sa-ti returneze contravaloarea costului de transport aferent returului trebuie sa ne trimiti via e-mail dovada platii.
3. Produs lipsa:
a. Iti livreaza produsul.
sau
b. Iti returneaza in cont contravaloarea produsului precum si a taxei de transport aferenta livrarii.
- Costul de transport este suportat integral de catre Vanzator(i).
* Costul de transport pentru retur va fi calculat in functie de greutatea bunurilor, urmand a se aplica aceeasi metoda de calcul si tarife ca cele avute in vedere la livrarea acestora, in cazul in care alegi curierul indicat de ei.
* Vanzatorul(i) isi rezerva dreptul de a refuza un retur sau a oferi un schimb in cazul in care criteriile de retur nu sunt indeplinite in intregime.
Politica de retur:
1. Despre prezenta Politica de retur
2. Dreptul de retragere din contract
3. Returnarea produselor
4. Grija rezonabila fata de produse
5. Conditiile de ridicare a coletelor pentru retur
6. Costul de transport aferent returului
7. Rambursarea banilor
8. Drepturile consumatorilor
1. Despre prezenta Politica de retur
1.1. Prevederile din prezenta „Politica de retur" se aplica tuturor produselor achizitionate prin intermediul Vam Marketplace, accesibil la adresa www.vam-shop.ro, atat de catre consumatori, cat si de persoane/entitati care nu au aceasta calitate, cu exceptiile mentionate mai sus.
1.2. Prezenta „Politica de retur", impreuna cu „Termenii si Conditiile" de vanzare din care face parte, reprezinta clauzele contractului incheiat intre client si vanzator, clauze pe care clientul le accepta in momentul in care achizitioneaza produse prin intermediul platformei Vam Marketplace. Unde se aplica, termenii din prezenta „Politica de retur" au sensul definit in cuprinsul „Termenilor si Conditiilor". In cazul unui conflict intre „Termeni si Conditii" si prezenta „Politica de retur", prevederile din „Termeni si Conditii" se vor aplica cu prioritate.
2. Dreptul de retragere din contract
2.1. O comanda efectuata Vam Marketplace se poate anula in orice moment inainte de expediere. In acest caz, clientul trebuie sa contacteze vanzatorul (i) prin email sau la Serviciu Clienti Vam Marketplace la 0735048610.
2.2. Dupa primirea/livrarea bunurilor, exista posibilitatea retragerii din contract in termen de 14 zile calendaristice de la data la care bunurile au fost receptionate. Pentru a exercita dreptul de retragere, clientul trebuie sa informeze vanzatorul(i) cu privire la decizia de retur produse, prin email sau la Serviciu Clienti Vam Marketplace la 0735048610.
2.3. Nicio prevedere din prezenta „Politica de retur" sau „Termeni si Conditii" nu aduce atingere drepturilor de care beneficiaza clientul, in temeiul legii, in calitate de consumator. Astfel, clientul va putea, in orice moment, sa returneze produsele pentru rambursarea contravalorii lor sau sa solicite inlocuirea acestora, in cazul in care, de exemplu, vanzatorul(i) a livrat alte produse decat cele comandate de catre client si nu poate remedia greseala spre satisfactia rezonabila a clientului. Toate detaliile legate de rambursarea banilor sunt cuprinse la punctul 7.
2.4. Conform articolului 16 din OUG 34/2014, bunurile care nu pot fi revandute din motive de igiena sau bunurile perisabile nu fac obiectul procesului de retur. Exceptiile de la dreptul de retragere sunt:
- contractele de prestari de servicii, dupa prestarea completa a serviciilor, daca executarea a inceput cu acordul prealabil expres al cumparatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat la cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere dupa executarea completa a contractului de catre vanzator;
- furnizarea de bunuri si/sau servicii al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care vanzatorul nu le poate controla si care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
- furnizarea de bunuri confectionate dupa specificatiile prezentate de cumparator sau personalizate in mod clar;
- furnizarea de bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
- furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de catre cumparator;
- furnizarea de bunuri care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
- furnizarea de bauturi alcoolice al caror pret a fost convenit in momentul incheierii contractului, a caror livrare nu poate fi efectuata inainte de 30 (treizeci) de zile si a caror valoare reala depinde de fluctuatiile de pe piata, pe care vanzatorul nu le poate controla; contractele in cazul carora cumparatorul a solicitat in mod special vanzatorului sa se deplaseze la domiciliul sau pentru a efectua lucrari urgente de reparatie sau de intretinere. Daca, cu ocazia unei astfel de vizite, vanzatorul presteaza alte servicii in afara celor solicitate in mod expres de cumparator sau furnizeaza alte bunuri decat piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrarilor de intretinere sau de reparatie, dreptul de retragere se aplica respectivelor bunuri suplimentare;
- furnizarea de inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;
- furnizarea de ziare, periodice si reviste, cu exceptia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicatii;
- furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil expres al cumparatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat la cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la retragere.
3. Returnarea produselor
3.1. Potrivit dispozitiilor din Ordonanta de urgenta nr. 34 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, cumparatorul are dreptul sa se retraga din contract, i.e. sa returneze un bun, in termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decat cele de livrare. Daca este cazul, aceasta perioada de 14 zile se va calcula din ziua in care cumparatorul intra in posesia fizica a bunurilor sau:
a. de la data la care cumparatorul intra in posesia fizica a ultimului bun achizitionat – in cazul in care cumparatorul comanda printr-o singura comanda produse multiple care vor fi livrate separat;
b. de la data la care cumparatorul intra in posesia fizica a ultimului bun sau a ultimei piese – in cazul livrarii unui produs care consta din mai multe loturi sau piese.
3.2. Dupa primirea bunurilor, exista posibilitatea retragerii din contract in termen de 14 zile calendaristice de la data la care bunurile au fost receptionate. Pentru a exercita dreptul de retragere, clientul trebuie sa informeze vanzatorul cu privire la decizia de retur produse, sa contacteze vanzatorul (i) prin email sau la Serviciu Clienti Vam Marketplace la 0735048610, conform indicatiilor si sa specifice in mod clar ce bunuri doreste sa returneze. Vanzatorul va aranja ca bunurile pe care clientul vrea sa le returneze sa fie colectate de o firma de curierat indicata de el, in afara de cazul in care clientul solicita altfel.
3.3. Clientul trebuie sa returneze bunurile cu toate partile componente si toate articolele sau accesoriile aferente, nedeteriorate, in ambalajul original, daca este posibil. Pentru bunurile returnate conform prezentei Politici, costurile directe legate de transportul acestora catre Vanzator(i) vor fi suportate in conformitate cu "Cum returnezi produsele achizitionate" din Conditii generale pentru retur, in functie de motiv.
4. Grija rezonabila fata de produse
4.1. Clientul este de acord să actioneze cu o grija rezonabila fata de bunuri, din momentul in care sunt livrate si pana in momentul in care le returneaza, daca este aplicabil.
4.2. Clientul, in calitate de consumator, este responsabil pentru diminuarea valorii bunurilor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii bunurilor. Aceasta prevedere se aplica in mod corespunzator si clientilor care nu au calitatea de consumatori.
5. Conditii de ridicare a coletelor pentru retur
5.1. Colectarea bunurilor pentru retur va avea loc la adresa de livrare comunicata de client si se va supune urmatoarelor conditii:
- clientul este de acord sa furnizeze catre Vanzator(i) cat mai multe detalii legate de adresa de livrare (exemple: un mijloc de transport special, etajul de la care vor fi colectate bunurile, daca exista cai de acces inguste etc.) pentru a ajuta reprezentantul firmei de curierat sa se pregateasca in mod corespunzator pentru preluarea coletelor;
- clientul este de acord sa asigure acces adecvat la locul de colectare indicat;
- in cazul in care reprezentantul firmei de curierat considera ca in mod rezonabil ridicarea coletelor din locul indicat este de natura sa provoace daune bunurilor sau cladirii din care se preiau acestea, clientul va fi informat si aceasta problema va fi inregistrata in documentul care atesta colectarea/preluarea. Clientul poate oferi instructiuni contrare reprezentantului firmei de curierat, in sensul colectarii bunurilor cu ignorarea acestei probleme, insa clientul va fi exclusiv raspunzator pentru orice dauna cauzata cladirii si/sau bunurilor ca o consecinta a faptului ca bunurile au fost ridicate conform instructiunilor oferite de catre client (cu conditia ca bunurile vor fi colectate cu prudenta si atentia datorate);
- clientul este de acord sa predea reprezentantului firmei de curierat toate bunurile pe care doreste sa le returneze, incluzand toate partile componente si toate articolele sau accesoriile aferente acestor bunuri (inclusiv ambalajul original) care sunt incluse in pretul bunurilor returnate; bunurile trebuie ambalate in asa fel incat sa poata fi transportate si protejate in cursul transportului.
- clientul este de acord sa completeze formularul de retur, care se gaseste in sectiunea „Retur" din „Contul meu", pentru ca Vanzatorul(i) sa poata procesa cat mai eficient returul.
- bunurile vor fi pastrate sub raspunderea clientului pana cand vor fi colectate de agentii de la firma de curierat agreata de catre Vanzator(i);
- in cazul in care clientul nu este disponibil personal pentru indeplinirea obligatiilor prevazute in prezentul articol, acesta are posibilitatea sa numeasca un reprezentant pentru a le executa in locul sau. Reprezentantul trebuie sa fie major si sa aiba capacitatea juridica necesara pentru a superviza ridicarea coletelor in numele clientului. De asemenea, clientul este de acord ca reprezentantul firmei de curierat va fi îndreptatit sa se bazeze pe instructiunile reprezentantului clientului ca si cum ar fi instructiunile clientului;
5.2. Dispozitiile prezentului articol nu aduc atingere drepturilor de care beneficiaza clientul in temeiul legii, inclusiv posibilitatea de a alege o alta societate de curierat pentru transportul bunurilor care fac obiectul returului catre Vanzator(i). Intr-o asemenea situatie, clientul pastreaza raspunderea pentru bunuri pana la momentul transmiterii posesiei fizice a acestora catre Vanzator(i). De asemenea, in cazul in care clientul opteaza pentru alta companie de curierat decat cea agreata de Vanzator(i), este necesar ca acesta sa se asigure ca bunurile de returnat vor ajunge in termen de 14 zile calendaristice de la data la care vanzatorul a fost informat cu privire la decizia de retragere din contract. Suma de bani aferenta returului va fi virata in cont numai dupa receptionarea coletului returnat.
6. Costul de transport aferent returului
6.1. In cazul in care clientul alege sa returneze bunuri prin compania de curierat rapid agreata de catre Vanzator(i), costul de transport pentru returnarea bunurilor catre Vanzator(i)va fi calculat in functie de greutatea bunurilor, urmand a se aplica aceeasi metoda de calcul si tarife ca cele avute in vedere la colectarea si livrarea acestora. Costurile de transport aferente returului se vor scadea din valoarea sumei de returnat, in functie de motivul returului:
- daca clientul s-a razgandit, transportul va fi dedus din contravaloarea produselor returnate.
- daca clientul a primit produsele deteriorate/gresite, costul de transport pentru retur va fi suportat de catre Vanzator(i).
6.2. In cazul in care clientul alege sa returneze bunuri prin alta companie de curierat rapid decat cea agreata de Vanzator(i), clientul va plati direct pretul indicat de compania respectiva pentru transport. Vanzator(i) va returna clientului suma platita pentru respectivul bun, in functie de motivul returului, dupa cum urmeaza:
- daca clientul s-a razgandit, nu va beneficia de decontarea costului de transport.
- pentru produsele deteriorate sau trimise gresit, clientul va trebui sa trimita dovada platii transportului de retur pe e-mail Vanzatorului(i) va deconta suma de transport.
7. Rambursarea banilor
7.1. Vanzator(i) vor rambursa contravaloarea bunurilor returnate plus costul aditional aferent achizitiei, in termen de 14 zile calendaristice de la data la care a fost informata cu privire la decizia clientului de a se retrage din contract. Acest termen se poate prelungi daca Vanzator(i) nu intra in posesia fizica a bunurilor returnate in perioada declarata, din motive independente sau daca clientul nu trimite o confirmare a expedierii coletului, luandu-se in considerare data cea mai apropiata.
Rambursarea se va face in lei pe datele tranzactiei initiale (in cazul platilor cu OP) sau prin transfer bancar intr-un cont in lei indicat de client in formularul de retur sau pe un alt suport durabil (exemplu: prin e-mail), in cazul platilor ramburs (la livrare).
7.2. Costul aditional aferent achizitiei este reprezentat de costul de livrare care se ramburseaza, numai pentru produsele returnate in termen de 14 zile de la data primirii.
7.3. Costul de transport aferent returului (al bunului de la client catre Vanzator(i)) se plateste conform precizarilor de la punctul 6, din prezenta „Politica de retur".
7.4. In toate cazurile mentionate anterior, nu se vor percepe comisioane ca urmare a rambursarii.
8. Drepturile de care beneficiaza clientul in calitate de consumator
8.1. Prezenta „Politica de retur" nu aduce atingere nici unui alt drept legal garantat imperativ. Pentru mai multe informatii cu privire la drepturile de care beneficiaza clientul in calitate de consumator, acesta poate contacta Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor sau Vanzator(i).
Vam Marketplace fiind exonerat de orice raspundere, solutionarea se face intre Client si Vanzator(i).
8.2. Prezenta „Politica de retur" este in conformitate cu dreptul clientului de a se retrage dintr-un contract la distanta conform OUG 34/2014.